De ce să alegem cartea, ci nu filmul?

 Adesea îmi pun tot felul de întrebări legate de fel de fel de lucruri: de lucruri ce mă înconjoară, de ceea ce simt eu, de lumea în care trăiesc, de viaţă. Nu mulţi înţeleg aceste lucruri şi asta din cauza filmelor comerciale ce uşor-uşor au ajuns să ia locul cărţilor. Acum vă veţi întreba, probabil, de ce din cauza filmelor? Răspunsul este unul simplu: din nenumărate motive.

large

 Un film poate fi foarte bun, însă niciodată nu se va ridica la nivelul cărţi. Sunt convinsă că majoritatea mă veţi contrazice, dar până la final îmi veti da dreptate. Un film bun îţi va rămâne în minte pentru o perioadă, dar o carte bună te va face să o reciteşti şi te asigur că nu o vei uita uşor. Aţi auzit des pe la şcoală, prin liceu, chiar şi în facultate că o carte te ajută să îţi îmbunătăţeşti vocabularul, eu sunt de altă părere. Într-adevăr o carte te va ajuta să te exprimi, însă nu doar atât. În comparaţie cu filmul, cartea îţi dă libertatea să trăieşti acţiunea odată cu personajul, să simţi aceleaşi emoţii şi să poţi observa cum gândeşte. Îmi veti spune că şi filmul reuşeşte să facă lucrurile acestea! Corect. Şi un film poate face asta, însă totul se întâmplă la scară redusă. De ce? Ei bine… filmul îţi prezintă lucrurile aşa cum un scenarist sau chiar regizorul le-a văzut, dar cartea te forţează să îţi foloseşti imaginaţia pentru a „vedea” lumea în care tocmai ai intrat. Nu mulţi ştiu că scenariul unui film nu respectă în totalitate cartea după care acesta este adaptat. În cazul de faţă, detaliile fac diferenţa.

large (1)

 Dacă încă nu mă credeţi vă propun o provocare. Cu mult timp în urmă am încercat o experienţă care m-a convins de lucrurile pe care le-am spus în rândurile de mai sus. „Experimentul” poate fi făcut de oricine şi este unul simplu: vă propun să citiţi o carte, după finalizarea ei vizionaţi filmul care este, desigur, adaptat după ea. Veţi realiza că filmul nu a avut un impact atât de mare precum l-a avut cartea.

 Mereu am susţinut că o carte bună te poate îndruma atât în anumite lucruri, în luarea unor decizii, cât şi în viaţă. O carte va reuşi să te ajute să înţelegi necunoscutul, chiar şi pe tine însuţi. Întrebarea pe care mulţi o să o spuneţi este: „Dar cum putem alege o carte bună?” . Filmul are un trailer, cartea are o descriere, dar mai multe secrete o să vi le destăinui în articolul următor.

 

Missimperfect12.

4 gânduri despre „De ce să alegem cartea, ci nu filmul?

  1. testoasadeserviciu spune:

    Filmul prezintă unghiul subiect al regizorului asupra poveştii, pe când atunci când citeşti imaginaţia ta e regizorul 🙂

  2. Movie Zone spune:

    Iti dau dreptate 🙂 dar uneori e frumos sa vezi si din universul cartii intr-un film bine realizat

  3. fata veselă spune:

    Întotdeauna cartea bate filmul, foarte rare sunt excepţiile!

Lasă un răspuns

