Exerciţii de înţelegere

 Ei bine, dragii mei, am revenit. Ştiu că mica mea pauză a afectat, mai mult sau mai puţin, dar fără prea multe păreri de rău am să vă spun că îmi este puţin cam dificil să îmi intru din nou în ritm. Clasa a XII-a mă solicită foarte mult şi o să dureze puţin până mă voi adapta. Ca de fiecare dată când nu sunt atentă la oră, făcând altceva (asta însemnând mai mereu), am prins puţin timp să visez. Am gândit din nou cu inima şi am lăsat sufletul să vorbească, dar despre asta vom vorbi altă dată.

large (2)Trecând la articolul în sine… am primit din partea doamnei mele diriginte o provocare, pe care nu am putut să o refuz şi pe care v-o propun şi eu la rândul meu. Este un exerciţiu simplu, dar care te ajută să te înţelegi. Provocarea sună cam aşa: ” Ne imaginăm că avem în faţă o fiinţă extraterestră, prietenoasă şi foarte curioasă să ne descopere. Cum îi vei explica ce este omul?”

Mereu am considerat că omul este o fiinţă complexă, dar în acelaşi timp foarte simplă. Este o fiinţă ce poate simţii şi resimţii fiecare clipă la intensitate maximă, poate fi capabil de lucruri aproape imposibile atunci când are un scop important.
Fiecare dintre noi greşim, simţim, înţelegm, însă mereu încercăm să ne îndreptăm comportamentul. Personalitatea este cea care ne defineşte, dar şi cea care ne diferenţiază.
Deşi fizic ne asemănăm, suntem unici prin ceea ce gândim şi simţim.
Ne dorim să fim înţeleşi, iubiţi, ne dorim să atingem obiective cât mai mari, dar de multe ori nu oferim nimic la schimb. Suntem capabili să iertăm şi să compătimim, să oferim ajutor şi protecţie. Suntem foarte curioşi, dorim să cunoaştem cât mai multe lucruri din miile de domenii, să descoperim large (3)necunoscutul. Simţim şi înţelegm orul, pierderea şi suferinţa. Cu greu uităm întâmplările ce au avut un impact puternic asupra noastră. Ne întoarcem mereu în locurile în care ne-am simţit protejaţi, acolo unde ne-am simţit acasă, la locurile sau fiinţele ce ne oferă o stare de bine şi de linişte.

 Pascal, caracteriza omul ca fiind ” o trestie cugetătoare”, o fiinţă relativ simplă, fragilă şi mică în faţa forţei naturii, a Universului, dar o fiinţă care gândeşte şi care este conştientă atât de fragilitatea sa, cât şi de momentul morţii. Este o fiinţă ce înţelege şi resimte pierderea şi moartea, dar care nu o poate accepta nici în ruptul capului.

Trecând şi analizând toate aceste lucruri, vă propun şi vă provoc să faceţi propriul exerciţiu de înţelegere. Răspunde într-un comentariu mai jos la provocare: ” Ne imaginăm că avem în faţă o fiinţă extraterestră, prietenoasă şi foarte curioasă să ne descopere. Cum îi vei explica ce este omul?”
Vezi cât de multe lucruri poţi descoperi despre modul tău de a gândi, de a vedea lucrurile şi lumea.

 Missimperfect12.

Lasă un răspuns

