Gustul dulce-amărui al pasiunii

 „De fiecare dată când merg pe stradă întâlnesc fel de fel de oameni, însă de fiecare dată ceva îmi atrage atenţia. În ultimele două săptămâni totul mi-a adus aminte de tine. Oamenii din jur, parcurile şi clădirile pe lângă care trec îmi trezesc simţuri ce scot la lumină amintiri cu tine, însă ziua de ieri m-a făcut să conştientizez cât îmi lipseşti. Te întrebi de ce?
large Ei bine, ieri, am decis să iau o pauză, dezprinzându-mă de rutina zilnică şi am păşit încrezătoare în cafeneaua cu specific turcesc de pe străduţele ce se afundau printre blocurile gri. Imediat ce am intrat două lucruri bine cunoscute mie m-au făcut să tresar. Într-un loc din fundul încăperii am observat scris cu litere mari Arzum Okka, iar mirosul puternic de cafea mi-a invadat nările.  M-am aşezat timidă pe una din pernele viu colorate şi de îndată un tânăr îmbrăcat în port tradiţional turcesc a apărut în faţa mea:

 – Cu ce aş putea să vă servesc? a întrebat amabil.

Pentru moment am ezitat să îi răspund, fiind prinsă într-una din amintirile cu tine. Cu greu m-am desprins de toate şi l-am privit, i-am zâmbit şi am spus încet:

– O cafea ar fi ideală.

large (3)– Vă pot recomanda o cafea cu diferite arome precum: vanilie, scorţişoară, o uşoră notă de ciocolată, sau vă propun o cafea tradiţională turcească făcută de noua noastră cafetieră profesională care face o cafea extraordinară.

– Ar fi perfectă o cafea tradiţională.

– Cu baclava sau halva?

 – Baclava… am spus amintindu-mi clipele cu noi doi.

 După câteva minute de aşteptare o cană mare de cafea din care ieşeau aburi şi o farfurie de baclava erau aşezate pe măsuţa din faţa mea.
Am ridicat cana  cu greu, căci mâinile îmi tremurau. Totul s-a terminat în clipa în care papilele mele gustative au simţit aroma dulce-amăruie a cafelei. Mintea mea refuza să mă mai asculte, căci scotea la lumină miile de amintiri cu tine. Prin faţa ochilor îmi treceau imagini cu dimineţile răcoroase din Ankara. Dimineţile în care îmi pregăteai micul dejun pe care mi-l aduceai în cameră. Mirosul cafelei mă trezea încă dinainte de a o gusta. Nu uitai niciodată să îndulceşti totul cu baclava, halva şi câteva săruturi de bună dimineaţa.

Am petrecut mai bine de trei ore în cafenea, reamintindu-mi fiecare zi petrecută împreună, însă vocea băiatului ce servea clienţii m-a trezit la realitate:

 – Vă mai pot oferi ceva? a întrebat acesta.

logo_marketonline_mic1– Da, cred că mă poţi ajuta cu două lucruri, am spus privindu-l în ochi. Aş dori să îmi oferi două informaţii.

– Cu mare plăcere!

– În primul rând aş dori să ştiu de unde îmi pot lua o cafetieră exact ca aceea? 

– O puteţi lua foarte simplu de pe magazinul MarketOnline.ro. Care este cea de a doua întrebare?

– Cât durează să ajung până la aeroport?

– Maixim 15 minute. Vă voi chema un taxi, a spus băiatul lăsându-mi nota de plată şi plecând.

large (1)

 Mi-am luat geanta şi am urcat rapid în taxi. Într-adevăr! În 15 minute am ajuns pe aeroport. Am păşit hotărâtă, cu inima ce îmi bătea într-un ritm alert. Îţi simţeam lipsa din ce în ce mai mult şi nu mai puteam aştepa. Aici, în aeroport, toată lumea era agitată. Am căutat rapid biletul şi peste ceva timp eram în avion… mă îndreptam spre tine…”

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog.

Missimperfect12.

5 gânduri despre „Gustul dulce-amărui al pasiunii

  1. araoimi spune:

    Frumos articol ! 😊

  2. araoimi spune:

    😊 ….în minte am Ada-Kaleh iar în jurul meu, plutește aroma cafelei la nisip.
    Mulțumesc pentru „amintiri” !

Lasă un răspuns

